Verzendverpakkingen en duurzaamheid

Vandaag de dag wordt er erg veel online besteld. Dit betekent ook dat er vol op verzendverpakkingen worden gebruikt om de goederen veilig van het magazijn naar het huis van de klant te kunnen brengen. Dat betekent ook dat bedrijven een zekere verantwoordelijkheid hebben als het gaat om op duurzame wijze het transporteren van hun producten. Vooral als het gaat om verzendverpakkingen, doorgaans bestaande uit vooral karton en plastic, ligt hier nog veel winst bij webwinkels. Toch zijn er een aantal interessante ontwikkelingen gaande wanneer het gaat om verzendverpakkingen in combinatie met duurzaamheid in deze blog geven we je een aantal voorbeelden van duurzame verpakkingsmaterialen. 

Paperfoam

Paperfoam.com is een mooi voorbeeld van een bedrijf wat inspeelt op deze toenemende vraag naar verduurzaming als het gaat om verzendverpakkingen. Zij maken hun verzendverpakkingen namelijk op maat, van duurzame materialen, gebruik makende van duurzame arbeidsproces en meer. Daarnaast in deze verpakkingen er ook nog eens zeer goed uit. Met een professionele uitstraling als deze, kunnen webwinkels een positieve indruk achterlaten bij hun klanten 

Afhalen in de winkel

Steeds meer bedrijven bieden de mogelijkheid om een vooraf besteld pakket op te halen in de winkel. Dit heeft als voordeel dat er geen transportkosten in rekening worden gebracht, maar dus ook dat er geen milieuvervuiling plaatsvindt dmv diesel vrachtwagens. Ook hoeven deze producten niet in een verzendverpakking te worden geplaatst. Daarom is afhalen in de winkel een prima alternatief voor de milieuvervuilende en niet duurzame verpakkingsmaterialen die te veel gebruikt worden vandaag de dag. 

Conclusie

Met de steeds verder toenemende vraag vanuit de consument naar meer duurzaamheid vanuit het bedrijfsleven, kunnen bedrijven er niet langer omheen: ze moeten verduurzamen op diverse manieren. Zoals in dit blog staat omschreven, zijn er als het gaat om het verduurzamen van diverse mogelijkheden om dit te realiseren. Wij adviseren dus aan alle bedrijven en webwinkels om mee te gaan in deze ontwikkeling.